Pilotom lietadla na skúšku Bratislava

Najväčšia chyba, ktorú budete v živote ľutovať je, že ste neposlúchli svoje srdce. Zabudnite na strach a oddajte sa vášni pre lietanie. Stačí si len sadnúť za riadenie lietadla a na ten pocit už nikdy nezabudnete. Zobraziť viac
Poukaz obdržíte ihneď emailom alebo aj poštou 21. júna 2024
Počet pasažierov
1 pasažier
Dĺžka letu
30 minút
Spomienkový záznam
Bez záznamu
119,00 €

Jednotka na trhu s leteckými zážitkami

Moderný darčekový poukaz

Platnosť poukazu až 12 mesiacov

Výmena zážitku zdarma v rámci celej doby platnosti poukazu

Hlavná sezóna apríl - október
Minimálny vek 6+
Maximálna váha pasažiera 125 kg
Vyhraďte si minimálne 2 hodiny
Piloti hovoria jazykmi SK, EN
Zobraziť celý popis Skryť popis
Skvelý zážitok pod vedením skúseného pilota.

My sme vďaka Leteckým zážitkom mali naozaj výnimočný svadobný deň. Let sme si totiž naplánovali pred obradom, ktorý sa konal na letisku v Dubovej. Veľmi oceňujeme ústretovosť celého tímu. Veľmi sa snažili, aby sa let mohol konať aj za neštandartných podmienok. Samozrejme pri dodržaní bezpečnostných podmienok. Aj keď to s počasím vyzeralo všeljak, trpezlivo s nami čakali až do svadobného rána, keď sme si let definitívne potvrdili. Všetko nám pripravili, pilot bol skúsený, veľmi milý a pohodový, čo nám hneď od začiatku navodilo bezstresovú atmosféru. Ďakujeme ešte raz za všetko a odporúčame všetkým, či už v svadobný, alebo bežný deň :)

Ochota, mile jednanie, pekne letisko v Dubovej. Sme velmi spokojni.
Tak po cca simulatorovych cca 1500 hodinach za baranmi pychy British Airways (ano, predpokladate spravne, Concorde), dalsich cca 500 hodin v NGXu a pridavku 1000 hodin v A320 som konecne realne letel a co je este lepsie - aj realne pilotoval ! K svojej 50tke som dostal darcek - poukaz na 2 hodinovy let v Eurofoxe 3K. Bral som prvy ranny termin, na letisku som bol spolu s nelietajucim personalom uz o cca 6:30. Vietor sa mi dost silne nepozdaval, v narazoch dokonca dokazal rozkyvat moje auto o hmotnosti cez 1.6 tony. Rychla kontrola METARu ukazala hrozivu realitu - vietor o sile 15 uzlov, co sa mi na maleho Eurofoxa zdalo akosi privela. Chvilu po nas prislo auto s mojim sefpilotom, ten ma s usmevom uistil, ze je vsetko OK. Zmizol v hangari urobit predletovu pripravu. O cca 7:15 som uz sadal do kokpitu lietadla, vyzeral sice stiesnene, ale po bezva instruktazi sa mojich takmer 100 kilo tam dostalo na prvu supu a bez toho, aby moja hlava mala niekde odtlacok profilu kridla. Pilot nahodil motor, zaroloval na holding point, kde sme chvilku pockali na zahriatie motora a oleja. Ked boli oba budiky v zelenom, narolovali sme na runway 31 letiska LZDV (Dubova) a po standardnych radioformalitach sme odstartovali do modrej oblohy. Start z 31 vyzera ako start z ikonickeho Sint Maarten - pekne priamo proti kopcom, v pripade Dubovej - proti Karpatom. Na moje pocudovanie lietadlo s pocasim nemalo ziadny problem. Zo simulatorov som zvyknuty na ine rychlosti, tu podo mnou ubiehala znepokojujuco pomaly, v Buse ci NGXu by uz Betty kricala STALL STALL STALL, nas eurofoxik ale spolahlivo letel, stupal a aj zatacal. Po par minutach bol uz 1500 stop (450 metrov) vysoko. Z bratislavskeho letiska startovalo nejake linkove lietadlo, z tej dialky som ho nedokazal odentifikovat, dispecer nam dal pokyn priblizit sa trochu ku Karpatom. Tam sa ukazalo, co vedia robit stupave a klesave vzdusne prudy a viry na zaveternej strane hor - turbulencie nas pekne ponatriasali. Bolo zaujimave sledovat, ako sa kridlo lietadla vlnilo. Pokracovali sme ku Kamziku, okolo neho vykruzili par koleciek, dalsi ciel bola Devinska kobyla s rozhladnou, potom Devin (a opat kolecka pre kamery). Pilot poziadal o Touch 'n Go na rwy 31, a odovzdal mi lietadlo. Prevzal som riadenie s naucenou frazou Moje lietadlo. A doslo prve prekvapenie - na PC simulatore nie je citit ziadnu spatnu vazbu - aerodynamicke odpory, ocakavl som, ze tu budu znacne, takze som sa do kniplu oprel viac, ako do joysticku Airbusu. Lietadlo zurivo zamavalo kridlami, instruktor ma naomenul ze nie su potrebne ziadne prudke pohyby.Stacilo mi par sekund, aby som si zvykol na reakcie. Spolu sme potom pokracovali k 31tke, kde som opat so slovami Tvoje lietadlo predal riadenie kapitanovi. Ten predviedol perfektne Touch, po kratkej akceleracii na vzletovu rychlost aj pekne predpisove Go. Tiahlym oblukom zatocil na Trnavu. Potom mi opat zveril riadenie. Zamieril som na Sered. Turbulencie pretrvavali, ale mimo Bratislavy nad poliami uz neoli take silne. Jasne sa ale dalo rozoznat, kedy bolo lietadlo na rozhrani lesov a poli, vzdy bud poskocilo hore, alebo dole. Opat som si uvedomil, ake sofistikovane musia byt letove pocitace Airbusu a jeho systemu Fly By Wire, vo vysledku pilot lietadlo neriadi, iba ho komanduje. Eurofox ma medzi kniplom a riadiacimi plochami iba lanka, ziadne posilovace, takze na kazdy riadiaci vstup reagoval uplne spontanne, len si na to bolo treba zvyknut. Preleteli sme okolo IDC Holdingu v Seredi, nad rybarskym rajom v Dolnej Strede, potom po zmene kurzu nasledovala Soporna, kde som nad svojim bydliskom vykruzil 2 kolecka. Dolu som si vsimol mavajucu postavu, kedze moj zrak po 30 rokoch cumenia do pocitacovych monitorov uz nie je stopercentny, osoba bola identifikovana chybne ako moj mladsi syn. Bola to ale manzelka. Kapitan prevzal riadenie, utiahol zakrutu aby kamera zabrala radost mojej polovicky, ze ma vidi ziveho a zdraveho. Po poslednom okruhu som sa opat chytil riadenia a zamieril nad Nebojsu - bydlisko mojich rodicov. Povinne kruzenie a mavanie kridlami sa zopakovalo, na dvore som tentokrat spravne identifikoval otca. Pre miernu casovu rezervu bol nas dalsi ciel majestatny hrad Cerveny Kamen na uboci Malych Karpat. Kusok od neho zacali lietadlom opat pohadzovat turblencie, riadenia sa opat chopil kapitan a okolo hradu vysekol 2 luxusn kolecka, akoby bolo bezvetrie. Cas sa na moj zial kratil, nasledovalo priblizenie k rwy 13 letiska Dubova, nizky prelet, potom otocka, priblizenie na final a opat luxusne pristatie. Z lietadla som vystupil smutny z toho, ze tie 2 hodiny uplynuli tak rychlo, no zaroven absolutne spokojny. Leteckezazitky, velka vdaka za tento let, bolo to neskutocne fantasticke, PC simulator moze byt akokolvek dokonaly, no ten pocit turbulencii na vlastnej kozi je jednoducho nesimulovatelny a nenahradi ho skratka nic, co moze ponuknut PC sim - ani vzlet z Londyna za tmy, nasledne let 18 km vysoko rychlostou 2300 km za hodinu s pozorovanim, ako COnorde predbieha tien na povrchu Maticke Zemi a pristatie pri zapade slnka na Kennedyho letisku v New Yorku. Takisto musim podakovat mojej polovicke, ktora to cele vymyslela a brachovi, ktory to zasa zafinancoval. Specialne podakovanie patri mojmu kapitanovi Norbertovi Chromekovi za doteraz asi najlepsi zazitok mojho zivota. Urcite si to niekedy pridem zopakovat. Moje hodnotenie zazitku - 10 hvezdiciek z 5 moznych :)
Tak toto sa naozaj oplatí zažiť!!!

Príjemne dopoludnie s profesionálnym pilotom. Krásny a pokojný zážitok vhodný pre všetky vekové skupiny. Zároveň sa človek oboznámi so základmi lietania a vyskúša si to aké to je pilotovať. Perfektný štart pre ďalší výcvik, alebo len príjemne strávený čas.

Cez víkend sme absolvovali zážitkový let "pilotom na skúšku". Organizácia aj samotný let boli bezproblémové. Pilot veľmi skúsený a zodpovedal na všetky naše zvedavé otázky :) co si ale treba dobre pozriet je rozkliknutie moznosti preletov a dlzka co je uvedene pri minutazi na kliknutie modrej ikony i. My sme si to dobre nevsimli a nepozreli.
Tento zazitok odporucame, stoji za to vidiet svet zhora ;)
V zmluvných podmienkach bolo uvedené, že v prípade nášho meškania sa let nekoná a platba prepadne bez nároku na náhradu. Po príchode na letisko v stanovenom čase lietadlo nebolo k dispozícii, bolo nám predbežné ohlásené meškanie cca.30min. štart bol skoro hodinu po našom termíne letu. Čo k tomu dodať? Myslím, že zmluvné podmienky sú nekorektné. Let sa podaril, nespadli sme.